Saabusime
Varanassi rongiga, mis tavapäraselt hilines ligi tunni võrra. Arusaamatuks jääb,
miks ambitsioonikat saabumisaega graafikutes hoitakse, kuigi graafikujärgne
saabumine on siin pigem erand.
Varanasi ei ole tuntud vaid püha linnana vaid ka
ülikoolilinnana. Siin asub India suurim ülikool, kus saab õppida pea-aegu kõike
astroloogiast ja ajurveedast kuni
infotehnoloogia ja
molekukulaarbioloogiani. Kampuses asub ka
suur muuseum, mis sisaldab muu
hulgas esinduslikku miniatuurmaalide galeriid. Samuti asub siin suur Shiva
tempel. Meie giid, kes palub end kutsuda Sal’iks selgitab meile siin põhjalikult
altariks oleva lingami juures toimuvat.
Rahvahulk Gangese
ääres on meeletu, vaevu-vaevu õnnestub meie seltskonnal koos püsida. Õhtune aarti on
imeilus ja sisaldab laulu, tuld ja pühitsusi ning kestab veidi alla tunni. Osa hindu peresid
on end sisse seadnud aga kogu ööks, et valmis olla ka hommikuseks riituseks päikesetõusul. Päikesetõus lõpetab ka emade
36-tunnise paastu.
Varahommikul
sätime end Gangese äärde päikesetõusu imetlema. Või õigemini Gangese peale,
sest võtame ette paadisõidu mööda Gangest. Alustame põletusgathist, kus täies
hoos käib juba surnute põletamine, sealt edasi on ghatid täis päikesetõusu
ootavat rahvast, et juubeldades tervitada varsti taevasse ilmuvat elu sümbolit. Meile
harjumatult ei tõuse päike horisondi
tagant vaid just ilmub välja sudu seest keset taevast.
Hiljem kui oleme unevõla tagsi teinud, külastame
Sarnathit – Varanasi külje all asuvat budismi hälli, kus Buddha viis läbi oma
esimese tseremoonia. Arheoloogilise mälestise kõrval asuvat muuseumit peetakse India
tähtsaimaks, sest siin asub näiteks kahetuhande aasta vanune sammas nelja
lõviga, mis on tänase India riigivapiks ja mille kujutist saab näha iga rahatähe ja viisatempli peal.
Varanasi elamused lõppevad tekstiili töökoja ja poe
külastusega, kus meile tutvustatakse sealset unikaalset siidikanga kudumise tehnikat
ja pannakse proovile meie kauplemisoskused.
No comments:
Post a Comment